Blog Bob: Vaaroverlast

De overlast van de snelvarende bootjes is een langlopende discussie binnen de raad. De afgelopen vergadering, de Algemene Beschouwing op 1 juli, (https://enkhuizen.notubiz.nl/vergadering/1312039) kwam het weer ter sprake. In deze vergadering mag iedere partij zijn zegje doen over het beleid van afgelopen jaar en het komend jaar. Voor mij, naast de afval-container ergernis, en dat ik maar ‘vertrouwen’ moet blijven hebben, een mooi moment om mijn ergernis over een gebrek aan handhaving van de snelvarende bootjes nog even onder de aandacht te brengen. En ik was blijkbaar niet de enige die daarmee zat. Er is een hoop onvrede onder de inwoners over het aanpakken van de overlast van hard varende bootjes. De raad geeft dit al minimaal 3 jaar aan. Eerst gaf de vorige burgemeester (van Zuijlen) aan dat mensen het stadhuis konden bellen, als ze wisten wie de overlast veroorzaakte. De burgemeester of de gemeente, zou dan contact opnemen met de ouders. Ik was er van gecharmeerd. Deze oplossing duurde helaas maar even. Toen kwam er een investeringsvoorstel om een water BOA aan te schaffen. Inclusief bootje. De vorige burgemeester (van Zuijlen) had ook nog de toezegging gedaan om te kijken of Boa's in SED-verband een optie was, maar helaas. Dat was geen optie. Er werd ingestemd, door de raad, met het voorstel, maar een jaar later hadden de mensen nog niet het idee dat de overlast enigszins was ingeperkt. Het werd alleen maar erger. https://onswestfriesland.nl/2024/nieuws_enkhuizen/boot-aangeschaft-en-boa-in-dienst-handhaving-op-het-water-van-start/ Ondertussen stond het onderwerp ook bij de raad van Stede Broec op de agenda en leek de overlast daar wel erger te worden. Het idee was dat doordat Enkhuizen een BOA heeft, de overlast zich naar Stede Broec verplaatst. Het bekende waterbed effect.

Betaald Parkeren onderzoek

Create:
Author: Bob

Beste Enkhuizers,

Bij deze de uitslagen van onze enquête betreft betaald parkeren in Enkhuizen. We werken aan een update later dit weekend met meer plaatjes en cijfers.

-72% is voor het huidige beleid, 23% voor betaald parkeren (restant weet niet/geen antwoord).
- 20% denkt dat betaald parkeren de parkeerproblemen oplost
- 64% staat negatief tov het aantrekken van derde partijen voor het uitvoeren van het parkeerbeleid
- 60% denkt dat de parkeerproblemen toenemen (tov 15%)
- 68% denkt dat het huidige parkeerbeleid de beste optie is voor het MKB